Vilniaus lopšelis-darželis įgyvendina Vilniaus miesto savivaldybės finansuojamas savivaldybei pavaldžių įstaigų aplinkosauginio švietimo programos projektą „Pasaulis pro mikroskopą”.
Projekto aktualumas. Šiandien ugdydami vaikus turime atsižvelgti į „interneto amžiaus“ vaikų ypatumus tam, kad geriau pritaikytume ugdymo turinį vaikų poreikiams ir mokymosi stiliui. Ikimokyklinės įstaigos padeda vaikams formuoti atsakomybės jausmą gamtai, įgyti patyrimą ir pagrindines žinias apie save ir kitus, apie santykius su augalais ir gyvūnais, apie orą ir supančią aplinką, gamtos reiškinius ir pan.
Technologijos padeda vizualizuoti sunkiai suprantamas idėjas, sąvokas, pažvelgti giliau į plika akimi nematomą pasaulį. Viena vaizdinimo priemonių yra mikroskopas. Su juo galima stebėti nematomą plika akimi pasaulį, regėti nuostabius, neįprastus vaizdus. Ikimokyklinio amžiaus vaikus domina tai, kas jiems yra nauja, neįprasta, kartais nepastebima. Savo smalsumą ir žingeidumą vaikai patenkins šio projekto veiklose, organizuojant tyrinėjimus pro mikroskopą vaikams (o taip pat ir suaugusiems –tėvams, darbuotojams). Stebėsime ir įvertinsime, kaip turtėja vaikų aplinkos pažinimo žinios, emocinis nusiteikimas sąlytyje su gamta.
Įgyvendintos projekto veiklos. Projekto eigoje ugdytiniai aplankė įvairias gamtinės aplinkos erdves tiek darželio teritorijoje, tiek Vingio parke, kur ieškojo įvairių augalų, vabzdžių, kirmėlių rūšių. Kūrė knygeles, žemėlapius paieškų rezultatams pavaizduoti. Į projektines veiklas įsitraukė ir ugdytinių tėveliai, šalia esančio „Vilkpėdės“ lopšelio-darželio bendruomenė. Lauko erdvėje ugdytiniai žaidė su vėju, kas leido ne tik žaismingai ir linksmai leisti laiką, bet ir ištyrinėti vėjo galimybes, oro savybes. Lauko klasėje įrengtoje mobilioje laboratorijoje ugdytiniai tyrinėjo atrastas gyvosios ir negyvosios gamtos rūšis su skaitmeniniu mikroskopu, didinamaisiais stiklais, indais, rankiniais mikroskopais. Visa darželio bendruomenė įsitraukė į ekologinės daržininkystės vystymą, atliekų rūšiavimą. Organizuotas praktikumas Vilniaus „Vilkpėdės“ lopšelio-darželio mokytojams, VU, VDU studentams apie aplinkai palankią vartojimo kultūrą (organizatoriai – l/d Viltenė mokytojai). Plečiant augalų įvairovę, darželio aplinkoje atsirado naujų augalų. Pasodinome pušį, japoninį maumedį, įkūrėme rugiagėlių pievą ir kaip 2021 m. Vilniaus vaistinį augalą – dilgėlę.
Tyrinėjimai, stebėjimai, eksperimentai vaikams suteikia galimybę kaupti patirtį, pažinti ir tausoti supančią aplinką, suprasti, kas, kaip ir kodėl vyksta. Tyrimai, konkrečių situacijų analizė, problemų sprendimas, bendradarbiavimas patį mokymosi procesą daro įdomesnį ir prasmingesnį. Šiuo projektu siekėme ugdyti smalsų, žingeidų vaiką, mylinti savo Tėvynę, pastebintį jos sudėtingumą ir grožį, atsakingai besielgiantį.